Corporate Branding voor kleine bedrijven
Cursus corporate branding: het ontwikkelen van een huisstijl en identiteit voor je (kleine of middelgrote) bedrijf. Je ontwerpt een logo, kiest kleuren en vormen die passen bij het product of dienst die je aanbiedt. Je leert dit toe te passen op uitingen; van facturen, verpakking en visitekaartje tot aan je website.
Je begint met het verzamelen van vormen en kleuren met hulp van een stylist, vervolgens werk je dit uit in een Prezi � presentatie en de lessen erna werk je dit uit tot een (digitale) huisstijl met behulp van Adobe CS software.
Wat leert u op de cursus Corporate Branding?
Je begint met een introductie les over de basisbeginselen van het maken van een huisstijl voor een bedrijf zoals logo, kleuren, lettertypes. Daarnaast kijken we naar valkuilen, gebaseerd op ervaringen van de docent �n medecursisten.
Je krijgt een checklist mee om in kaart te brengen op welke uitingen (je briefpapier, visitekaartje, uithangborden, website) je huisstijl toegepast is en/of nog moet komen.
Vervolgens verzamel je vormen en kleuren met hulp van een stylist en verwerk je dit tot een (digitaal) moodboard. De les erna ga je aan de slag met een Art Director. Je leert het online programma �Prezi� te gebruiken. Daarnaast leer je ook inhoudelijk hoe je de identiteit van je bedrijf of product kan verbeelden. In de lessen erna ga je met behulp van Indesign en Illustrator je idee�n uitwerken tot een sterk en overtuigend logo en pakkende huisstijl.
Bel of mail voor advies: 020-7895037
Kosten: � 480 ex btw voor 8 lessen; een syllabus, koffie, thee zijn inclusief. De meeste cursisten gebruiken een eigen laptop maar u kunt tegen een vergoeding van � 25 gebruik maken van een van onze laptops tijdens de lessen. Via de bestelbutton komt u op de beveiligde webwinkel van Art and the City Amsterdam waar u een plaats kan reserveren en betalen.
Start: woensdag 8 mei 18.30 uur (8 lessen)